E-mailmarketing

Meer conversies door relevante e-mailcampagnes

Een bezoeker is op uw website beland, heeft verschillende pagina’s bekeken en is eigenlijk best wel te spreken over uw organisatie en diensten. In veel gevallen verlaat de potentiële klant toch uw website om vervolgens niet meer terug te komen. Erg jammer en helaas heeft u niet de mogelijkheid om de klant nog eens persoonlijk te benaderen. Of toch wel? Door succesvolle e-mailmarketing campagnes is het mogelijk om websiteverlaters om te zetten in trouwe klanten. Bij Tekstory bedenken en ontwikkelen wij relevante campagnes waarmee u een 2e kans krijgt bij uw bezoekers! En die 2e kans wilt u toch zeker niet verspillen?

E-mailmarketing campagnes met MailChimp

Waarschijnlijk verstuurt u uw dagelijkse mail met Hotmail of Gmail, maar voor het versturen van een e-mailnieuwsbrief is dit niet handig. Geautomatiseerde campagnes kunt u het beste versturen met behulp van e-mailmarketing software. MailChimp is zo’n systeem waarmee u eenvoudig professionele campagnes kunt versturen en beheren. Bij Tekstory werken wij graag met MailChimp en wel om de volgende voordelen:

  • Uitgebreide statistieken
  • Flexibele design mogelijkheden
  • Eenvoudig in gebruik
  • Inschrijfformulier eenvoudig te integreren binnen WordPress
  • Goed leesbaar op mobiel
E-mailcampagnes

E-mailmarketing door Tekstory

Een e-mail verzenden is niet ingewikkeld. U typt een mailtje en verstuurt het naar de klant. Achter een e-mailmarketing campagne zit een hele strategie en een goede tekst is niet binnen een half uurtje geschreven. Wilt u e-mailmarketing uitbesteden, dan kunt u voor succesvolle campagnes bij Tekstory terecht. Wij werken nauw met u samen om relevante e-mails te maken die graag door uw klanten worden gelezen. Veel e-mails worden zonder te openen verwijderd of verdwijnen onderaan de inbox. E-mailmarketing vraagt om precisie en dan is nou precies wat u van ons kan verwachten. En meer:

  • Uitgewerkte e-mailmarketing strategie + ontwerpen call-to-actions
  • Ontwerp e-mailings in MailChimp (incl. afbeeldingen)
  • Alle teksten voor de e-mails
  • Analyse van de resultaten (korte briefing met daarin alle belangrijke bevindingen)
  • Voorstellen voor de inhoud van nieuwe e-mails

Om ervoor te zorgen dat uw e-mails goed aankomen en goed geconfigureerd zijn, werken wij nauw samen met finalwebsites! Zij regelen alle technische aspecten die horen bij het versturen van een e-mailnieuwsbrief.

Meer inschrijvingen voor uw nieuwsbrief?

Om een e-mail campagne te starten, heeft u natuurlijk wel inschrijvingen nodig. Heeft u nog geen e-mailadressen verzameld, dan gaan wij daar direct beginnen. Webshops kunnen de klant tijdens het afrekenen vragen om zich in te schrijven voor de nieuwsbrief, maar ook andere soorten organisaties hebben genoeg opties. Bijvoorbeeld:

  • Een gratis e-book
  • Een kortingsactie/coupon
  • Het ontvangen van een flyer/gratis dienst
  • Een simpele pop-up waarin u de bezoeker vraagt zich in te schrijven
  • E-mailcursus waarvoor mensen zich moeten inschrijven

Hoe waardevoller uw actie, hoe sneller bezoekers zich zullen inschrijven. Tekstory kan naast de e-mailmarketing campagne ook de content creëren die nodig is om meer inschrijvingen te krijgen!

Neem contact op!

Wilt u trouwe klanten niet meer laten lopen? Start dan met een relevante e-mailmarketing campagne. Neem contact op om zo snel mogelijk te beginnen!

Veelgestelde vragen

Werken jullie alleen met MailChimp of kan ook een ander systeem worden gebruikt?

Op dit moment werken wij bij Tekstory alleen nog met MailChimp. Wij zijn erg enthousiast over MailChimp en werken dagelijks met deze tool. Hierdoor weten wij precies welke mogelijkheden u heeft, zijn wij weinig tijd kwijt aan het ontwerpen van de e-mail en kunnen wij meer tijd besteden aan het ontwikkelen van een goede strategie.

Kan ik beter tijd en energie steken in e-mailmarketing of social media marketing?

Bij Tekstory kunt u zowel terecht voor e-mailmarketing als social media marketing, maar dit houdt niet in dat u beiden hoeft te doen. Het belangrijkste is om te bepalen wat het meest geschikt is voor uw organisatie en wat u met beiden wilt bereiken. Dit is voor elke organisatie anders. Neemt u contact op, dan kunnen wij samen overleggen hoe wij uw klanten het beste kunnen bereiken.

Hoe vaak moet ik een e-mailnieuwsbrief versturen?

Het is belangrijk dat u regelmatig een nieuwsbrief verstuurt, zodat de ontvanger u niet vergeet. U kunt echter ook voor een geautomatiseerde e-mailcampagne kiezen. Nadat wij samen de e-mails hebben ontwikkeld, kunnen deze het hele jaar automatisch worden verzonden. Neem contact op voor meer informatie!