Zoekwoorden onderzoek

Bereik uw potentiële klant

Heeft u geen idee hoe u beter kan scoren in Google, geen inzicht in hoe potentiële klanten zoeken en geen inspiratie om te bloggen? Tekstory gaat voor u op zoek naar de beste kansen in Google. Door middel van een zoekwoorden onderzoek zult u erachter komen dat er ook andere mogelijkheden zijn om meer bezoekers te krijgen.

Waarom een zoekwoorden onderzoek?

Een zoekwoorden onderzoek is de basis van een goede vindbaarheid. Dit betekent natuurlijk niet dat het opvullen van een blogpost met zoekwoorden genoeg is. Een mooie tekst alleen zal ook niet werken.

Echt goede blogposts worden namelijk geschreven voor mensen én zoekmachines. De balans tussen zoekmachine optimalisatie en goede content is essentieel. Wanneer u geen zoekwoorden onderzoek doet of een zoekwoord kiest met weinig zoekvolume, veel concurrentie en/of weinig relevantie voor uw website, zult u merken dat de gewenste resultaten uitblijven.

Zoekwoorden onderzoek

Zoekwoorden onderzoek door Tekstory

Het online zoekgedrag van mensen is onvoorspelbaar. U denkt waarschijnlijk op een hele andere manier dan uw potentiële klant, waardoor u mogelijkheden over hoofd ziet. Wij verplaatsen ons in de rol van uw bezoeker en vinden uit welke zoekopdrachten zij gebruiken. Hoe werkt het?

1. Neem contact op

Voeg ons toe aan Google Search Console en stuur de lijst met zoekwoorden die u al gebruikt. Wij gaan vervolgens op zoek naar geschikte zoekwoorden.

2. Gebruik de zoekwoorden

Bijvoorbeeld voor een pagina, landingspagina of blogpost. Geen tijd om uw eigen teksten te schrijven? Tekstory schrijft ook SEO teksten en zakelijke blogposts.

3. Profiteer van de resultaten

Zoekwoorden zijn de eerste stap naar een betere vindbaarheid. Klopt de rest ook, dan zult u nog lang van de resultaten kunnen profiteren.

De voordelen van long-tail zoekwoorden!

Een zoekwoorden onderzoek door Tekstory bestaat niet uit eenvoudige zoektermen die u zelf ook wel had kunnen bedenken. In plaats daarvan ontvangt u de zogenaamde long-tail zoekwoorden. Langere zoekwoordcombinaties, met weliswaar minder volume, maar ook minder concurrentie en dus meer kans om hoog te scoren in Google. Daarnaast zijn long-tail zoekwoorden specifieker, waardoor u meer kans op conversies heeft.

“Concurrenten laten vaak mooie kansen liggen! Tijd dat u deze vindt!”

Zelf een zoekwoorden onderzoek vs. Tekstory

Biedt een zoekwoorden onderzoek door Tekstory echt meerwaarde? Ja natuurlijk! U bespaart tijd en profiteert ook nog eens van onze ervaring en expertise. Daarnaast is de Google Zoekwoordplanner gewijzigd, waardoor u al snel aan een betaalde tool vastzit. Wilt u toch zelf op zoek gaan naar kansen in Google? Voor finalwebsites schreven wij een artikel met tips voor het doen van een zoekwoorden onderzoek.

Wat kost het?

Een zoekwoorden pakket is verkrijgbaar vanaf €99,-* (excl. BTW) en bestaat uit:

  • 5 zoekwoorden, incl. zoekvolume en concurrentieanalyse**
  • Verwante zoekwoorden
  • Blogpost inspiratie per zoekwoord
  • Voor nieuwe klanten: één gratis blogpost review (t.w.v. €40) voor een van deze zoekwoorden

*Om de beste kansen te vinden, kunnen de kosten voor competitieve branches hoger worden.
** Gebruik uw zoekwoorden zo snel mogelijk. De informatie die u ontvangt kan na enkele maanden zijn gewijzigd.