Gratis gratis gratis

Meer succes met online marketing? Download het contentstrategie voorbeeld!

Online marketing succes begint met een goede strategie waarmee jij je onderscheidt van de concurrentie. Geen idee hoe zo’n strategie er dan uitziet? Download dan mijn contentstrategie voorbeeld.

Je gegevens worden gebruikt voor het versturen van e-mails, zoals omschreven in de privacyverklaring.

Voorbeeld spreadsheet
Hét hulpmiddel voor online marketeers

Waarom een content strategie?

Zichtbaar zijn, meer bezoekers op je website en (potentiële) klanten die fan van je worden. Wil jij dat ook? Dan wordt het tijd dat je content marketing serieus gaat nemen. En dat betekent niet dat je maar gewoon meer van dezelfde saaie content moet maken.

Het belangrijkste hulpmiddel van elke online marketeer (dus ook van elke online ondernemer die zijn eigen content marketing doet, ja jij Topper!) is dan ook de content strategie. Je kan nog zoveel geweldige ideeën hebben en de beste tools gebruiken om alles te automatiseren. Zonder een goede strategie ben je nergens.

Er wordt namelijk elke dag zoveel content gemaakt, dat het ECHT noodzaak is om op te vallen. Hoe? Door een goede strategie dus die gebaseerd is op onderzoek naar je concurrenten, je doelgroep en natuurlijk al jouw sterke punten.

Waarom je dit voorbeeld wil hebben

Mijn contentstrategie voorbeeld voor content experts in spé

Mijn contentstrategie voorbeeld is een hulpmiddel én handboek. Ontwikkeld voor een bestaand project, dus een relevant voorbeeld dat jij kan gebruiken om inspiratie op te doen.

Wat is mijn content strategie voorbeeld niet:

Wat is mijn content strategie voorbeeld wél:

Van oud naar nieuw

Hoe ik dacht dat een content strategie eruit moest zien

De afgelopen jaren heb ik mij beziggehouden met wat er nou in een contentstrategie verwerkt moet worden, zodat je het ook gaat gebruiken en er succes mee gaat hebben.

Hiernaast zie je waar wij begin 2022 mee zijn begonnen. Het document bevatte veel belangrijke elementen, zoals de concurrentieanalyse, de doelen en de gekozen content kanalen. Maar het miste ook nog heel veel.

Zo was het in het template niet duidelijk waarom bepaalde keuzes waren gemaakt en hoe je de strategie dan het beste kon gebruiken om goede content te maken.

Bovendien was het document best wel lang, bevatte het veel tekst en was er weinig noodzaak om het er steeds bij te pakken.

Het nieuwe content strategie voorbeeld is alles wat het oude niet was.

Oude contentstrategie voorbeeld
Hoe werkt het?

Hoe je het contentstrategie voorbeeld gebruikt

Een goede contentstrategie helpt je om waardevolle content te maken die uniek is, tot acties leidt en je helpt om je doelen te bereiken.

Om dit te bereiken bestaat onze contentstrategie uit 3 delen.

Inhoudsopgave van het contentstrategie voorbeeld
Artboard

Research

In deze fase onderzoeken wij je concurrenten en je doelgroep. Wij kijken naar jouw sterke punten en je mogelijkheden. En wij duiken in je huidige content. Een noodzakelijke fase om een sterk onderscheidend vermogen te kunnen bedenken.

Artboard Copy 32

Identity

De uitkomsten van je onderzoek gebruik je voor het ontwikkelen van je unieke content marketing identiteit. Zo bepaal je o.a. jouw missie, je content pillars, je content marketing mix en je zoekwoorden strategie. Je identity is je “vaste” strategie.

Artboard Copy 33

Strategy

In het laatste deel bepaal je jouw specifieke strategie voor een kwartaal. Hoe ga je jouw gekozen content marketing kanalen inzetten om je kwartaaldoelen te bereiken? Waar ga je je op focussen en wat worden je thema’s per maand?

Je eerste stap naar online succes!

Download het contentstrategie voorbeeld

Ons handboek kan je direct gebruiken om je eigen contentstrategie te maken. En kan je natuurlijk ook downloaden als pdf.

Je gegevens worden gebruikt voor het versturen van e-mails, zoals omschreven in de privacyverklaring.

Handboek icon

Download mijn contentstrategie handboek​

Hét hulpmiddel voor het maken van unieke content​

Calendar icon

Download mijn contentkalender template​

Hét hulpmiddel om consistent content te maken​